Thursday, May 8, 2008

RTM dunia baru aku

Aku memulakan kerja di RTM kira-kira 3 minggu lalu sebagai seorang penyelidik isu-isu semasa.Jawatan baru yang diwujudkan disini.Kerja secara tidak langsung dengan RTM (kontrak dengan Sayed Munawar)

Melihat RTM dari dalam memberikan aku pengalaman baru.Bukan mudah untuk menyampaikan sesuatu maklumat yang melibatkan kepentingan kerajaan dan masyarakat.Menteri Penerangan yang baru agak berani untuk mengubah budaya dan cara berfikir orang yang bekerja dalam sistem penyampaian RTM.

Tugas aku menyediakan info dan kupas sesuatu isu dari semua sudut.Sesuatu yang tidak dilakukan oleh RTM selama ni.Sebab itu RTM agak kelam kabut dalam menyampaikan sesuatu isu dan dianggap betul-betul 'bias' kerana tidak mampu menyampaikan dalam bentuk fakta yang kukuh.Pening gak memikirkan.Sebelum ni, orang-orang di RTM agak tertekan dengan pihak atasan sebelum menteri penerangan yang baru ini memulakan tugas.Jadi. aku teruskan saja tugas aku dan melihat perkembangan-perkembangan yang bakal mendatang.

No comments: